Nowe przepisy od maja. PS. Tego nie wiedziałeś o przejściach w Niemczech

  • Opublikowany 9 dni temu

    MotoPRawda

    Trwanie: 14:20

    Po blisko 5 latach doczekaliśmy się wreszcie uregulowania w Polsce kwestii tzw. Urządzeń Transportu Osobistego. Co watro o nich wiedzieć z perspektywy kierowcy?
    PS. Kolejny - mam nadzieję, że już ostatni raz - odnoszę się do kwestii przejść dla pieszych w Polsce i w Niemczech. Tym razem subtelna różnica, która może skutkować paraliżem kraju! Dla niecierpliwych od 8:45
    Przypominam o partnerze kanału, firmie PRODIG-TECH:
    www.mierniki-lakieru.pl/
    Obecie 15 proc. zniżki na hasło rabatowe: MOTOPRAWDA21
    reklma/kontakt/wspólpraca: motoprawdayt@gmail.com

kagrami1
kagrami1

"pieszy rowerzysci" bedą wjeżdżac na pasy zza krzaka na pełnej.

2 godzin temu
fryga31
fryga31

A w Parczewie droga rowerowa jest chroniona ....słupkami gęsto ustawionymi spróbuj się wyminac ...hahahahaha

4 godzin temu
Elton Musg
Elton Musg

Zapomniałeś dodać... do "okrągłych" 39 tysięcy subskrypcji..... I byłby sztos

12 godzin temu
Ma To
Ma To

Do dzisiaj wysłuchałem kilku Pańskich programów i nie rozumiem, dlaczego jeszcze nie zasubskrybowałem Pańskiego kanału. Zrobiłem to teraz. Pozdrawiam.

12 godzin temu
Tomek Biess
Tomek Biess

Dlaczego statystyki pokazują, że najwięcej wypadków z udziałem pieszych mamy na przejściach dla pieszych, a no dlatego, że piesi na nich mają pierwszeństwo, jak pieszy chce przejść przez jezdnię w miejscu gdzie nie ma przejścia to bacznie obserwuje to co się w koło dzieje i dlatego jest bezpieczniejszy. Ale w Polsce mamy oszołomów od BRD i wyże,j więc nie ma czemu się dziwić.

17 godzin temu
BIKERATOR
BIKERATOR

Trochę przesadzasz z tymi elektrykami.Każden zdrowy człowiek potrafi analogowym rowerem nakręcić 35km/h a kolarz ponad 50km/h.Teraz jadąc zwykłym rowerem możesz jechać 50 km a gdy jedziesz elektryki to max 25km .Totalna bzdura🤔🤣

Dzień temu
Hawaj
Hawaj

Uwielbiam te teorie z dupy wyjęte, że 5 mln Polaków wraca po pracy autami elektrycznymi do domu i włącza je w tym samym czasie do ładowania. Jakoś 20 mln pracujących Polaków po pracy pije kawę, herbatę, gotuje obiad na indukcji czy innej mikrofali i jakoś katastrofa elektryczna nadal się nie wydarzyła. Cóż, ważne żeby wspomnieć o Morawieckim niż rzeczowo podejść do tematu. Mało tego, są już kraje z dużą liczbą elektryków i jakoś dziwnym trafem nie mają problemów z siecią energetyczną.

Dzień temu
Hawaj
Hawaj

@Ma To Spokojnie, przecież każdy może mieć nieco odmienne zdanie, prawda? Nigdzie nie pisałem że to co uważam jest jedyną obiektywną prawdą. Po pierwszym wpisie było widać że staram się być obiektywny. Coś jeszcze zauważyłeś?

11 godzin temu
Ma To
Ma To

Co mnie podkusiło, co mnie podkusiło? Przecież wszystko było widać po pierwszym wpisie! Co mnie podkusiło? Mam nauczkę.

11 godzin temu
Hawaj
Hawaj

@Ma To Bo Ty tak uważasz? A ja stawiam że Ty jesteś prostak i pieniacz.

11 godzin temu
Ma To
Ma To

@Hawaj Ręce opadają. Dureń jesteś i cham.

11 godzin temu
Hawaj
Hawaj

@Ma To Dyskryminujący jest brak logicznego, obiektywnego myślenia - i opieranie się na epitetach pod adresem kogokolwiek. Patrzę tak samo krytycznie na Morawieckiego ale plucie na niego o topnienie śniegów na Alasce i plagę szarańczy jest zwyczajnym skurwysy.ństwem.

12 godzin temu
valde lemis
valde lemis

Pieszy tez czlowiek.I wielu kierowcow powinno o tym pamiętać.Tak jak jest w Irlandii.

Dzień temu
MP
MP

Chcę się odnieść do niemieckich przepisów drogowych i nieoznakowanych przejść dla pieszych. A więc jest sytuacja w której pieszy ma pierwszeństwo na nieoznakowanym przesciu i jest to rondo. Wyjeżdżając z ronda kierowca musi przepuścić pieszego na nieoznakowanym przejściu. Wjeżdżając do ronda nie.

Dzień temu
Ireneusz Janik
Ireneusz Janik

zycze mu powodzenia ludzie beda mieli prace sezonowa po tych LOK......to sukces nie

Dzień temu
Pe Pe
Pe Pe

Cześć , jak zawsze super potrzebne , rzeczowe informacje , potrafisz ciekawie mówić , ale mała prośba , do wszystkich , po cichu ... pózniej skasuje ten wpis ... zadbajmy o piękny polski język , wszyscy popełniamy błędy , ale osoby publiczne , politycy powini bardziej zwracać na to uwagę , chodzi mi tu o końcówki np. " będom , czekajom , elektrycznom , nogom , z wyspom , własnom " itp ... Twój kanał rośnie , i jest też szkołą języka ... Pozdrawiam serdecznie

Dzień temu
w 4 n d 4 l
w 4 n d 4 l

mądrego dobrze posłuchać 😊

Dzień temu
Mateusz Czapiewski
Mateusz Czapiewski

Co do zepsutych sygnalizacji w Niemczech, zdarzało się kilka razy w Berlinie. Czasem, jeżeli to dość spore skrzyżowanie policja kieruje ruchem. Jeżeli mniejsze, znaki zwykle starczają. Chociaż raz zdarzyło mi się stać na sygnalizacji, która się zacięła na jednej sekwencji. Przez co najmniej 5 minut żadne światło się nie zmieniło, ludzie zdenerwowani zaczęli jechać tak jak im pasuje i powstał totalny chaos :D

Dzień temu
Bartłomiej Faryj
Bartłomiej Faryj

stwierdzam ze poprzednik miał rację.ale tak jest w Niemczech.Niech władza uczy się od nich,a potem ustala warunki drogowe.

Dzień temu
Andrzej M
Andrzej M

Bo my zawsze mamy szczęście do inżynierów myślących inaczej. W myśl zasady..."co by tu panowie jeszcze sp...ć. Pozdrawiam prowadzącego.

Dzień temu
Czaja
Czaja

👍💪👏😀

Dzień temu
Wojtek Ch.
Wojtek Ch.

A co do przejść dla pieszych, to cały czas twierdzę i będę twierdził że jezdnia jest dla samochodów a pieszy jest na niej intruzem i ma obowiązek się podporządkować wkraczając na nią! W końcu przychodząc przez tory kolejowe nawet w wyznaczonym miejscu nie wymaga się zatrzymania od maszynisty pociągu. A z tymi przejęciami w Niemczech to jest tak, że wcale nie stają na baczność przez zebrami. Owszem częściej się zatrzymają niż w Polsce, ale nawet osoba niepełnosprawna przed przejściem nie powoduje histerycznego hamowania na szlag! I nie są to informacje zasłyszane tylko zaobserwowane, więc kierowcy... kamerki do wozu bo jak debil wtargnie że słuchawkami na przejście to się nie obronicie 🙁

Dzień temu
Wojtek Ch.
Wojtek Ch.

Tunel rowerowy wymyślili idioci z rybnickiego magistratu. Wybudują 400 m tunel rowerowy pod dworcem Rybnik Towarowy - potrzebny jak świni siodło 🤣

Dzień temu
StanyBlogPl_wordpress_com
StanyBlogPl_wordpress_com

Skoro państwem rządzi ktoś, kto nie ma prawda jazdy, autem go wożą (i to w foteliku), to nie dziwne, że ten kraj i te przepisy tak wyglądają...

2 dni temu
Mirek Z.
Mirek Z.

W 100% zgadzam się w moim mieście które nie jest duże ok 50 tyś mieszkańców na jednej z ulic wiodącej do centrum na odcinku ok 1.2km naliczyłem ok 15 przejść dla pieszych taniej byłoby cały ten odcinek pomalować w zebrę. Najbardziej wkurzające jest to że na odcinku około 300 metrów tych przejść jest 3 w tym jedno na wprost piekarni bo po drugiej stronie jest kiosk firmowy . Tak przy okazji jest teraz moda na ronda i jakiś mądry projektant wymyślił że zaraz na początku każdego zjazdu z ronda są przejścia i tu jest problem bo pieszy korzystając z przejścia ma pierwszeństwo no i trzeba to puścić i stajemy blokujący rondo no bo przejście jest dosłownie metr od zjazdu a rondo nie jest duże no bo nie jest to Warszawa czy inne wieksze miasto. Nie mniej i moim mieście są godziny szczytu są korki a takie rozwiązania które miały poprawić ruch jedynie pogarszają. Takie głupoty tylko w Polsce jak o tym pisze się bądź rozmawia to człowieka krew zalewa i co gorsze ten sam kierowca który wkurza się na takie rozwiązania gdy wyjdzie z samochodu jest panem pieszym i drze kopare o swoje przywileje.

2 dni temu
Wojtek Rasta
Wojtek Rasta

4:35 argument nie do podważenia, przyjmując że rower ma o wiele weższe opony . Ja mam sprzęt który jeździ 60 km\h i chcę mieć prawo do poruszania się po drodze jak rower.

2 dni temu
Bkr
Bkr

Prosta sprawa ktoś bierze kasę za malowanie zebr i tysięcy hektarów wysepek i pasów wyłączonych z ruchu. Ostatnimi laty jest moda na zawężanie 4 pasów na drogach krajowych do 2 i malowanie hektarów wysepek. Kolejna patologia tego chorego kraju.

2 dni temu
Drago Jagra
Drago Jagra

oj, wiedziałem że ministry to durnie, ale nie wiedziałem, ze do takiego stopnia

2 dni temu
Sławek W
Sławek W

Podajesz przykład Niemiec jako wyznacznik, mieszkam w UK i tak, pieszy ma zawsze pierwszeństwo na zebrach które dodatkowo są widoczne z bardzo daleka ponieważ są oznaczone pomarańczowymi migającymi kulami świetlnymi. Chyba, że jest sygnalizajca, gdzie i tak kiedy nie jadą auta nie dostaniesz mandatu za przejście na czerwonym i nie uważam tego za głupi przepis widząc jak poruszają się tu kierowcy i piesi jest dużo bezpieczniej. Czego by nie wymyślać drogi są tutaj zaprojektowane po prostu lepiej, wiem czego się spodziewać dużo wcześniej i wiem gdzie są wyznaczone miejsca dla pieszych z bardzo daleka. Jaki kraj takie przepisy. W Polsce trzeba dużo zmian przede wszystkim w infrastrukturze, ale również w zachowaniu ludzi. Polacy jeżdżą zawsze za szybko i myślą tylko o sobie w stalowych puszkach. Tutaj w ogóle kierowcy są bardziej uprzejmi, częściej ustępują, nie przekraczają prędkości i z uprzejmości przy kończącym się pasie, czy robotach drogowych zawsze wpuszczają na suwak. W Polsce kiedy odwiedzam rodzinę, wypożyczam auto na ograniczeniu do 40 nawet jadąc 50 wszyscy mnie wyprzedzają jak pojebani. Mentalność i bardzo zła infrastruktura, absurdalna wręcz to problem polski.

2 dni temu
SonicaMax PL
SonicaMax PL

szacun chłopie za prawde wkoncu ktos mowi po ludzku o przejsciach... na codzien jezdze po berlinie i po srodku jest wyspa i nie ma zadnych pasow i tam sobie ludzie przechodzą ale maja uwazac na samochody i takich przejsc jest wiekszosc a zebry prawie nie ma i przez kilku milionowe miasto jedziesz jak człowiek... polscy ludzie obudzcie sie.. u nas przejscia dla pieszych to nie przywilej pierszeństwa a zagrożenie dla ludzi!!!!!

2 dni temu
papillon
papillon

Miej nas Boże w swej opiece.. Co jeden pomysł naszych '' umiłowanych '' to gorszy .

2 dni temu
Maximus Max
Maximus Max

Glupi kraj i glupi ludzie

2 dni temu
Filip Zkonopii
Filip Zkonopii

Co za dzban w ogóle wymyślił to prawo z pierwszeństwem dla pieszych, pieszy to ma warować na swoją kolej do wejścia na jezdnię tak jak w cywilizowanych krajach

2 dni temu
Grzegorz
Grzegorz

Jak prawo drogowe ustalają ludzie nawet nie zasiadający za kierownicą czy chodzący po pasach to takie mamy przepisy .Przykre to ale będzie dużo trupów i wiele osób będzie miało zmarnowane życie .A gdzie się pytam ekolodzy , przecież na kilometrze drogi potrafi być nawet dziesięć przejść dla pieszych , = 10 razy zatrzymanie i 10 razy start ,spalanie na tym odcinku x 2 .

2 dni temu
zajc zajc
zajc zajc

Policja w Polsce jest firmą nie tak jak w innych krajach, ma założony budżet na dany rok. A nowe przepisy sa po to żeby jeszcze wiecej ludzi karać i zarabiać na nich. Przykre ale prawdziwe

2 dni temu
PrzemyslawJaromir
PrzemyslawJaromir

Co za bełkot.

2 dni temu
Krystyna Rakowiecki
Krystyna Rakowiecki

To prawda że głupota jest jak znak nieskończoności, ale chyba nasi rządzący już wylecieli poza ten znak

3 dni temu
piotr szatanek
piotr szatanek

Zapomnieli o obowiązkowym oc

3 dni temu
Eugenisz Pekala
Eugenisz Pekala

Właśnie na dwupasmowce ginie najwięcej ludzi bo nie ma świateł później dramat dla wszystkich

3 dni temu
Eugenisz Pekala
Eugenisz Pekala

W Niemczech za hulajnoge płaci się podatek dr

3 dni temu
jebohim
jebohim

Technokratyczny totalitaryzm, pod blichtrem „fałszywej pandemii”...

3 dni temu
Błażej soch
Błażej soch

Cmentarze będą pełne pieszych którzy mieli pierwszeństwo na pasach.

3 dni temu
Andrzej
Andrzej

uzewnętrzniłeś się już ?? wylałeś żale i frustracje na rząd jeżeli tak to weź się za robotę pajacu

3 dni temu
Akwarysta Niedzielny
Akwarysta Niedzielny

A w jakim kraju jest najnizszy wskaznik wypadkow z udzialem pieszych ? ? ? I jakie tam obowiazuja przepisy ? W niemczech tez przepis mowi wyraznie , pieszy ma pierwszenstwo nie tylko gdy jest na przejsciu ale tez gdy do niego sie zbliza .

3 dni temu
Anubis jack
Anubis jack

Sprawdziłem na szybko czy prawdę mówisz o braku prądu w Polsce, średnio ładowarki mają moc 22kW (22000W dla młodszych ) przy takiej ilości aut może być problem, co do świateł to większość ważnych sygnalizatorów ma ups'y ( zasilania awaryjne - dla młodszych )

3 dni temu
MaacAbra
MaacAbra

Dlaczego jestem za pierwszeństwem pieszych na „pasach” i nie tylko? W większości dużych turystycznych miast na zachodzie w których byłem (a zwłaszcza włoskich i hiszpańskich) piesi byli bardzo bezpieczni a auta zatrzymywały się nieraz nawet mając UWAGA zielone światło a ludzie przechodzili po zebrze na czerwonym. I nikt na nich nawet nie zatrąbił tylko cierpliwie czekał. I to było dla mnie chyba najbardziej zdumiewające. Ale okazuje się że kierowcy po prostu jeżdżą tam rzeczywiście powoli i naprawdę zwracają uwagę na ludzi dookoła. I jest BEZPIECZNIE. Dlatego u nas byłem zawsze zwolennikiem wprowadzenia podobnego porządku, dodam ze sam jestem zarówno kierowcą, pieszym i rowerzystą i mam naprawdę sporo zastrzeżeń do naszych obecnych przepisów. Natomiast co ważne - takie zmiany i przepisy muszą być bardzo dobrze przemyślane a najważniejsze jest to, że wprowadzenie pierwszeństwa pieszych w tej formie o której mowa w filmie powinno być poprzedzone bardzo silną i długą kampanią informacyjną. W przeciwnym razie boję się że ktoś z ludzi za to odpowiedzialnych może mieć na sumieniu dziesiątki jeśli nie setki ofiar :( P.S. dzięki za dość jasne przedstawienie w firmie ciekawego rozwiązania niemieckiego.

3 dni temu
Bart Krzemyk
Bart Krzemyk

ciemnogród halo tutaj! w anglii takie przepisy poruszania sie pieszych przez jezdnie funkcjonują bardzo dobrze i nie ma tylu wypadków co u nas zamiast sie cieszyć ze bedzie łatwiej słuchacie durnia mowiacego swoje błyskotliwe wnioski

3 dni temu
Fromager
Fromager

Witaj. W Niemczech , konkretnie w Hesji, Mista Wetzlar, Giessen, połowa świateł zostaję wyłączona po godzinie 22 ,23, one nawet nie mrugają, są na nich furty, brak zeber, piesi ustępują pojazdom, czujniki laserowe w ciągu dnia i pętlę indukcyjne w jezdni działają jak należy, wystarczy zwolnić żeby nie stać na czerwonym. Jak jadę do Gdańska na urlop, to mnie krew zalewa, stoję bez sensu bo leci czasówka na wyzwolenia nawet o 3w nocy i niedzielę, wystarczy wysłać paru z takiej firmy np Eldro która się światłami w Gdańsku zajmuje, żeby podpatrzli jak może to działać. Szkoda paliwa i czasu na stanie na czerwonym

3 dni temu
A N
A N

9:48 zajefajna linia przerywana 😁

3 dni temu
A N
A N

Super wyjaśnione all. Ostatnio, pod tekstem o tych nowych przepisach dla pieszych, przeczytałem taki komentarz: "Będę przed każdym przejściem dla pieszych zatrzymywał sie, nawet, jeśli nie przechodzą, tylko idą chodnikiem, albo stoją i zatrzymywał cały ruch za sobą. Taka forma sprzeciwu". I JA ZAMIERZAM ROBIĆ T O S A M O ! Niech trąbią, niech się wk...ają, proszę bardzo. Jak będzie duży syf od tego, to może nie-rząd wycofa się. Ale morowiecki ma za to przeprosić. Na Jasnej Górze. Może trzeba przyczepić sobie na bagaż. naklejkę np. "§ 01.czerwca"? Na ew. zaczepkę psi jest odp.: uznałem, że pieszy chce przejść. robię to dla bezpieczeństwa pieszego. A WYSTARCZYŁOBY, ŻEBY PIESI RĘKĘ PODNOSILI przed wtargnięciem na drogę ;) *Ta akcja "§ 01.czerwca" to jest pretekst do wystawiania mandatów*

3 dni temu
Leszek Koniecpolski
Leszek Koniecpolski

Temat bardzo ciekawy i potrzebny ale ....nie wytrzymałem tych "bolkowizmów-pt. nie chcemm, ale muszemm. Po polsku proszę !!!!! nie róbcie kloaki z języka Ojczystego. Mamy tu literki ą; ę; odrobić lekcje !!

3 dni temu
Adam Kalel
Adam Kalel

2:17 - 12:33 ,, Inna sprawa......." -Padłem XD

3 dni temu
graga zw
graga zw

Gościu widać, że nie wiesz po co istnieją piesi, bo sam nie używasz nóg, dupę masz leniwą i musisz ją wozić. Buce w samochodach rozjeżdżają pieszych i rowerzystów, teraz buce będą musiały uważać😁😆

3 dni temu
kuchnia
kuchnia

A co pan myśli o przeglądach aut co dwa lata,bo u nas musi być co rok. Tylko zawsze dajemy przykłady z zachodu, w dzień na światłach-paranoja. Potrafimy przestawiać czas na letni i zimowy,pytał się ktoś pana czy wyraża pan zgodę? itd itd

3 dni temu
Halina Gajownik
Halina Gajownik

To piesi w ogole nie moga przejsc w Niemczech ?

3 dni temu
MotoPRawda
MotoPRawda

Mogą. Mają od tego światła. Poza światłami to samobójstwo, więc zlikwidowali większość przejść w latach 90, a na tych naprawdę niezbędnych postawili sygnalizację. Dzięki temu wypadków na przejściach praktycznie nie ma. A u nas robią dokładnie na odwrót. Najpierw dają pierwszeństwo, a potem robią audyty przejść.

3 dni temu
Ewa Herbasz
Ewa Herbasz

W Krakowie zwariowali.......albo mają za dużo kasy

4 dni temu
Andrew King
Andrew King

Po co tłumaczyć. Wysłać wszystkich zwolenników pierwszeństwa pieszych na "kurs" do Niemiec 😉

4 dni temu
M B
M B

Debili w rządzie nie wydrukujesz bo oni nie są tam po to żeby polepszyć nam życie tylko po to żeby wymyślać nowe bezsensowne przepisy i pokazywać ze wymyślili coś nowego ze niby jest progres i to takie wymyślanie koła na nowo i tak ciagle żeby pokazać ze coś robią i są potrzebni

4 dni temu
Roman Horoszko
Roman Horoszko

Chyba cie hulajnoga potrąciła.

4 dni temu
Krzychu
Krzychu

Dziennie jadąc do pracy mijam w jedna stronę na odcinku 5km, 47 przejść, pytanie kto ma łatwiej zachować ostrożność pieszy przechodząc max 10x czy ja 47 mając na głowie dziesiątki innych rzeczy do ogarnięcia podczas jazdy, kto ma łatwiej pieszy który wie ze będzie przechodził przez drogę, czy ja który jedynie może się domyślić pod warunkiem , ze go w ogóle widzę za innego auta. Przepis pokazuje jacy eksperci, rządzącym krajem. Według policyjnych statystyk piesi powodują tyle samo śmiertelnych wypadkow co kierowcy, ale jak zwykle to kierowcy maja obowiązki, a pisi przywileje, kierowcy potrafią przejeżdżać przez chodnik to pieszy nie potrafi przechodzić przez drogę.

4 dni temu
Tom Zimer
Tom Zimer

idioty wymyslaja prawo,

4 dni temu
Tom Zimer
Tom Zimer

polsza typ nawalony smiga na skuterze,,, i nie musi miec zadnego gleytu,,,i znajomosci znakow,,,..bo do 50 cmm,,heee,moj uno ma 21l ,900 cmm a kuni tyle samoi a musze miec prawko itp,,hhory kraj ,,najbidniejszy wydymany do spodu,,,piozdrawiam dobre tem poruszasz ,,

4 dni temu
Tom Zimer
Tom Zimer

w rpa jest prostrze prawo,,,tam albo tygrys .albo czlek jest szybrzy,,,natura,w polszy winny cie pomowi,,,,

4 dni temu
Tom Zimer
Tom Zimer

jestes debescik poruszasz tematy prose a zarazem najnaj trudniejsze dla polaczka zadzumioneg fonem ,,i ogladaniem glupot,,pozdrawiam no i zdrowia zycze,,

4 dni temu
Andrzej K
Andrzej K

Pieszy powinien ,dla własnego dobra, wiedzieć że wchodzenie na ulicę grozi śmiercią,albo czymś gorszym , ale nie lepiej zrobić z niego świętą krowę. Kierowcom za wyprzedzanie przed zebrą powinno się odbierać uprawnienia za pierwszym razem nas jakiś czas a za recydywę dożywotnio.

4 dni temu
ważk
ważk

Od czerwca dużo bydła ze samartfonami,zginie,jak zwierzęta.-dlatego od lat jeżdżę na wideo.

4 dni temu
yandix2000
yandix2000

Mieszkam Danii. Tutaj są stosowane pasy na przejściach z oświetleniem i bez. Każdy(prawie) kierowca obserwuje co się dzieje w tych miejscach i hamuje jeśli jakiś pieszy jest w drodze na dane przejście. Jednak nikt się nie czepia gdy przechodzisz w miejscu nie oznakowanym, bo robisz to na własną odpowiedzialność. To twoje ryzyko. Jeśli dojdzie do wypadku w takim miejscu, to pieszy jest odpowiedzialny. Kultura drogowa to podstawa. Kierowcy szanują pieszych i vice versa.

4 dni temu
wiesław brogowicz
wiesław brogowicz

E L E K T R Y C Z N O M !!!!!!

4 dni temu
Edward S
Edward S

Brednie brednie brednie

4 dni temu
Tomasz Czapliński
Tomasz Czapliński

Polska to ewenement na skalę światowa w kreowaniu absurdów i znowu jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze a konkretnie by JEB..... Ć KIEROWCÓW

4 dni temu
arkadiusz witkowski
arkadiusz witkowski

I tak w głównym wydaniu Wiadomości będzie że "dogoniliśmy zachód"

4 dni temu
Lech Najdek
Lech Najdek

To zadaszenie musi bez czymś podparte, jak mniemam. Przy słabym oświetleniu te słupki będą wyłapywać rowerzystów, zwłaszcza przy mijankach... albo czołówka, albo słupek, będzie mnóstwo emocji, który pierwszy odpuści...

4 dni temu
Mati xXx
Mati xXx

Czy nie lepiej zrobić to jak logika podpowiada? Droga jest dla aut wiec to one mają pierwszeństwo Chodniki dla pieszych wiec oni maja pierwszeństwo i tyle w temacie. Nie rozumiem po co komplikować

4 dni temu
Lech Madej
Lech Madej

Nie wiem skąd pomysł, że Polska będzie tu pionierem i skąd pomysł, by odnosić się do Niemiec tylko. Ten przepis jak i przejścia zebra funkcjonują też w innych krajach: Belgia, Holandia, Austra, Francja, Norwegia, Szwajcaria, Bułgaria, Czechy.

4 dni temu
Maria Metler
Maria Metler

To się nazywa trasa rowerowa z baldachimem! Hahaha!

4 dni temu
Paul Horror
Paul Horror

W Hiszpanii mają dobre przejścia

4 dni temu
Dariusz Kowalski
Dariusz Kowalski

Co do hulajek to racji nie masz, do pracy od 2 lat zasuwam hulajką, ograniczenie sprzętowe do 25km/h te kilka kilometrów pokonuję szybciej niż samochodem, nie zawalam drogi, zabieram mniej miejsca, nie smrodzę bez potrzeby (tak wiem prąd jest z węgla ale w centrum mojego miasta elektrowni jakoś nie ma z tego co wiem to większości miast w centrum nie ma elektrowni za to auta w korkach to już tak i to niemało). Ostatnie 800m do pracy muszę pokonać po chodniku, który tylko z nazwy jest chodnikiem, to na nim mam największe problemy oraz ryzyko upadku oraz awarii sprzętu nie wspominając o przechodniach bo tu masz rację hulajka kółka ma małe to i na dziurki bardziej wrażliwa i ten właśnie odcinek drogi pokonywałem po ulicy, teraz dzięki tej aktualizacji (bo ograniczenie standardowe 50km/h na tej ulicy jak to w mieście) będę miał w zasadzie do wyboru 3 opcje: 1. Jechać po dziurniku (tak się powinien nazywać ten "chodnik") i narażać siebie i pieszych, 2. Pogodzić się z mandatami raz na jakiś czas i jeździć jak jeździłem, 3. Wyprowadzić auto z garażu zapewne ku uciesze wszystkich pozostałych śpieszących z rana i popołudniu do/z pracy. Nie wszyscy użytkownicy hulajek to rozwydrzone nastolatki, tak samo jak nie wszyscy kierowcy to to właściciele BMW z fabrycznie nową manetką kierunków niezależnie od roku produkcji auta.

4 dni temu
Ewa Saw
Ewa Saw

Kierowca jedzie pod prąd.

4 dni temu
Dorota Macurzeń
Dorota Macurzeń

Czyli jak w Niemczech prąd wyłączą, to piesi po mieście chodzić nie mogą:):):):):):):):):) Gościu, puknij się w głowę, przecież te przepisy o pierwszeństwie pieszych od dawna już obowiązują w praktyce, od dawna jak się zbliżam do zebry, to samochody się zatrzymują, czasami nawet za wcześnie, bo by zdążył spokojnie przejechać nim ktoś wchodzi... A tak poza tym, to Ty kretynku piechotą nie chodzisz? Na wsi mieszkasz, że wszędzie dupę wozisz? Co za imbecyl. Jak się jeździ po mieście, to trzeba na ludzi uważać, to chyba normalne. Miasto jest dla ludzi, a nie samochodów, i tak już nigdzie zaparkować nie można, ani nigdzie w normalnym czasie dojechać, jeszcze tego brakuje, żeby samochody miały wszędzie pierwszeństwo i żeby benzyna była po 2 zł. Powodzenia życzę w przemieszczaniu się po mieście, może kiedyś polskie przygłupy zrozumieją, że w mieście należy się poruszać komunikacją publiczną. Ps. A byłeś kiedyś bałwanie w Londynie? To polecam wycieczkę, zanim się zaczniesz wypowiadać o zachodzie Europy:):):):):):):)

4 dni temu
Beata
Beata

Tunel dla rowerzystów może trzeba jakoś wykorzystać unijne pieniądze, niech sobie radny kupi rowerek do domu i najlepiej niech jeździ w masce!

5 dni temu
Grzegorz Szymanowski
Grzegorz Szymanowski

9,46 minuta, widac ze chyba nasi tu byli malowac pasy na drodze ;)

5 dni temu
Andrzej Wybraniec
Andrzej Wybraniec

Gdzie są ekolodzy ?!. Nie przeszkadza im że każde zatrzymanie przed przejściem i ponowne rozpędzenie auta powoduje wzrost zanieczyszczenia powietrza w miastach.

5 dni temu
rafał tamioła
rafał tamioła

Niby to wszystko proste i oczywiste jednak nie w Polsce

5 dni temu
Patryk Mazurkiewicz
Patryk Mazurkiewicz

Uwielbiam Pana poczucie humoru :) Taki stand-up, a można się też czegoś dowiedzieć :) Pozdrawiam!

5 dni temu
Teresa Wójcik
Teresa Wójcik

Starsza pani opowiadała mi, że pokasływała trochę, lekarz na telefon kazał jej zrobić test, albo siedzieć dwa tygodnie w domu. Testu nie zrobiła, a po zaleconej kwarantannie zrobiła sobie badanie z krwi i wyszło jej, że ma bardzo dużo przeciwciał covidowych, jakby niedawno przechorowała. Mówi mi, że trochę poleżała, i ani myślała wiele, że jest chora. W życiu, chorowała miesiącami na zapalenia płuc i nie takie grypy, a nikt jej nie izolował od rodziny i dzieci. Myślę, że stres jest bardzo dużym przyczynkiem do ciężkiego przechodzenia również tej choroby. Głowa do góry.

5 dni temu
Lucas R
Lucas R

Gorszego mikrofonu juz chyba nie bylo na rynku? Skoro kasa z lokowania produktow plynie do Sz. P., to moze czas na lepszy mikrofon co?

5 dni temu
LUKAS DLUGI
LUKAS DLUGI

Jak zawszę mądrze i rzeczowo!Nasi Polacy mówią jak jest bezpiecznie na zachodzie(w Niemczech) wtedy gdy nigdy nie wyjechali za granicę(jedyną granicę jaką pokonują to granicę województwa).Taki przykład nie tylko przejść jest słynne "w Niemczech nie ma ograniczeń na autostradach i można 'sypać' ile fabryka dała" i jak to słyszę to mnie krew zalewa!Radarów co kawałek,a odcinków "bez limitu" to tak naprawdę jest mało a poruszanie się z dużymi prędkościami to ryzyko,nigdy nie wiesz czy już można przycisnąć(można nie zauważyć znaku,że ów limit się skończył) ale mandaty są bardzo wysokie nie wspominając,że prawko się traci za przekroczenie już od 21km/h(w terenie zabudowanym) lub 26km/h(poza terenem zabudowanym) !!! Radary są często ukrywane w koszach na śmieci,przykrywane kurtkami lub są w miejscach w którym nigdy byśmy się go nie spodziewali!Kiedyś byłem gdzieś w Koloni na moście i naliczyłem w obie strony 24 radary na odcinku ok.2 km!Pozdro i tak trzymaj

5 dni temu
Adas Olek
Adas Olek

I co zdobiscie by to zmienic?

5 dni temu
Hilda Brygida
Hilda Brygida

Hujlajnoga,to komfort.brak prawka,brak ubez.o.c.Czyli HULAJDUSZA.

5 dni temu
qpa
qpa

Jestem za a nawet przeciw

5 dni temu
69wyciorek
69wyciorek

Nie no, zepsute sygnalizacje w Niemczech jak najbardziej się zdarzają. Ale jednak najczęściej z awarii występuje awaria przełączania ;). Co do przejść - sama prawda.

5 dni temu
Waldemar Ożóg
Waldemar Ożóg

Zadaszona droga rowerowa to będzie idealne dla pieszych , się zacznie przepychanka.

5 dni temu
Slawek Basinski
Slawek Basinski

Widziałem zepsuta wiele razy w Bad Oyerchausen na A 30 teraz jest obwodnica tam w tym miasteczku

5 dni temu
123456789Chris
123456789Chris

Wielkie dzięki za ten wykład na temat niemieckich zebr! Sam wielokrotnie już się nad tym zastanawiałem, dlaczego będąc w Niemczech nigdy nie odczuwam żadnej uciążliwości związanej z przepuszczaniem pieszych na zebrze, chociaż miałem wiedzę o tym, że w Niemczech to piesi mają całkowite pierwszeństwo na przejściu dla pieszych. Zauważyłem, że wszędzie tam gdzie piesi potrzebują przejść przez jednię, tam jest sygnalizacja świetlna która kieruje ruchem i byłem przekonany, że właśnie ta sygnalizacja jest istotą rozwiązania oraz że Niemcy jako kraj bardzo bogaty postawili sygnalizatory na wszystkich przejściach dla pieszych w całym swoim kraju. Dopiero ten filmik wyjaśnił mi istotę rzeczy, za co ponownie bardzo dziękuję!

5 dni temu
Łukasz Elvis
Łukasz Elvis

polska meksykiem europy

5 dni temu
Stefan Mazurek
Stefan Mazurek

Pozdrawiam serdecznie wszystkich

5 dni temu
j j
j j

Ale bzdury!

5 dni temu
TheCloud33333
TheCloud33333

Czytam komentarze i aż smutno się robi: sezon otwarty, selekcja naturalna, niech piesi giną, ludzkie zwierzęta. I jeszcze są lajkowane przez prowadzącego kanał. To jest ta moto prawda? Jeżeli takie jest podejście kierowców do pieszych to żadne przepisy nie zmienią sytuacji na drogach. A przecież kierowcy to piesi i odwrotnie. Wystarczyłoby więcej kultury, przestrzeganie ograniczeń prędkości, nie przejeżdżanie na czerwonym, ale nie, pieszy w wizji widzów tego kanału to tuman, który wchodzi na pasy bo życie mu niemiłe. W dodatku z telefonem w ręce, jakby kierowcy nie używali telefonów podczas jazdy. Ceniłem wiele Pana wypowiedzi, ale w tym temacie wylewa się niezłe szambo. Smutne.

5 dni temu
MotoPRawda
MotoPRawda

Jakie szambo? Od dwóch lat tłumacze, że najpierw likwidacja przejść przez dwa pasy bez pdp a pt zmiana prawa. Tak jak było w Niemczech. Inaczej piesi będą ginąć dalej. I likwidacja dobrych połowy przejść w ogóle tak jak to było na Litwie. Robienie na odwrót to jest krew na rękach. 10 przejść na kilometrze nie widziałem w żadnym cywilizowanym kraju. W nie cywilizowanym zresztą też nie. Gdzie vacatio legis na zmiany infrastruktury? Przekaz w świat że jest pierwszeństwo ale w prawie go nie ma.

5 dni temu
Dominik Rafał Smajek
Dominik Rafał Smajek

Jak 01.06 postawią policjanta przy każdym przejściu, żeby pilnował kierowców, to kto będzie pilnował pewnej willi na warszawskim Żoliborzu?

5 dni temu
Małgorzata Rose
Małgorzata Rose

We włoszech pierszeństwo mają auta , nikt się nie odważny wejść przed autem na ulicę bo go rozjadą. Niech nasi wielcy nie p.......ą że w całej europie pieszy ma pierwszeństwo. POZDRAWIAM .

5 dni temu
Jan Spiewak
Jan Spiewak

Przekurewnie mile

5 dni temu
Siewca Śmierci
Siewca Śmierci

W Holandii pieszy ma pierwszeństwo na przejściu i można tak jeździć. Z przyzwyczajenia ustępuje pierwszeństwa pieszym gdy jeżdżę po Polsce i da się. Nie wiem w czym problem.

5 dni temu
Kk Rr
Kk Rr

Mylisz się sygnalizacja często jest wyłączana lub nie działa. Mieszkam w dużym mieście w Bawarii

5 dni temu
Tomasz Mysliwiec
Tomasz Mysliwiec

Witam, warto podjechać do Niemiec i doświadczyć tych cudownych rozwiązań technicznych. Tu gdzie mieszkań pod Lubeką oznakowanie przejazdu przez tory kolejowe, zawiesza sie regularnie co miesiąc, albo dwa. Wtedy Pan z chorągiewką przepuszcza pojazdy jak dostaje cynk od operatora, który stoi obok. Wszystkiemu przygląda się Pan Policjant, żeby był porządek. Czyli nie jest tak kolorowo jak niektorzy czytają/piszą na FB. A pierwszeństwo pieszych uważam za pozytywne rozwiązanie. Poprostu czekasz cierpliwie jak przejdą. W czym problem? A jeżeli będziemy sie kierować sytuacjami ekstremalnymi, to kupmy sobie ratraki, bo może przyjsc zima stulecia. Pozdrawiam serdecznie.

5 dni temu
Adrian Roszk
Adrian Roszk

Jak slysze te Germanskie nazwy to az chcialbym uslyszec Angielskie. Akurat Niemcy to nie jest dobry przyklad praworzadnosci

5 dni temu

Kolejny

NOWE OSZUSTWA HANDLARZY AUTAMI? TO SIĘ MOŻNA WBIĆ NA MINE!

16:51

NOWE OSZUSTWA HANDLARZY AUTAMI? TO SIĘ MOŻNA WBIĆ NA MINE!

Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam

wyświetleń 489K

Białas & White 2115 - Święto ogródka

2:48

Zapadł wyrok na LPG?

15:08

Zapadł wyrok na LPG?

MotoPRawda

wyświetleń 355K

DLACZEGO TESCO UPADŁO?

10:56

DLACZEGO TESCO UPADŁO?

Damian Olszewski - Praktycznie o pieniądzach

wyświetleń 876K

Przeglądy ze zdjęciami. Znamy datę!

13:57

Przeglądy ze zdjęciami. Znamy datę!

MotoPRawda

wyświetleń 94K

Tak kręcą liczniki w Niemczech

13:16

Tak kręcą liczniki w Niemczech

MotoPRawda

wyświetleń 124K

Stłuczka? Zderzak "wywal Pan do lasu"!

10:16

Stłuczka? Zderzak "wywal Pan do lasu"!

MotoPRawda

wyświetleń 48K

CAŁA PRAWDA o sklepach ŻABKA 2 - Przyszłość Sieci

13:00

CAŁA PRAWDA o sklepach ŻABKA 2 - Przyszłość Sieci

Damian Olszewski - Praktycznie o pieniądzach

wyświetleń 569K

Formatowanie obywatela- historia edukacji. Historia Bez Cenzury

19:24

Białas & White 2115 - Święto ogródka

2:48

Jak poprawnie parkować BMW e36 | Ep 82

18:04

Jak poprawnie parkować BMW e36 | Ep 82

StrzeleckiVideo

wyświetleń 44K

FAKE TIRE POP PRANK 😂 #shorts

0:26

FAKE TIRE POP PRANK 😂 #shorts

Topper Guild

wyświetleń 8M

Żuk Smutek - Kurołap wyrwany z krzaków

25:02

Żuk Smutek - Kurołap wyrwany z krzaków

Muzeum Skarb Narodu

wyświetleń 34K